Wednesday, February 28, 2007

Amper eller kajal??

Spelade spel igår. Med min älskling, min syster och min "svåger" (jag väljer att redan kalla dig så). Spelet hette typ "manligt och kvinnligt" och gick ut på att tjejerna svarade på "typiska killfrågor" och vise versa.

Det är så klassiskt så att man nästan måste skratta. Killarna förväntas kunna allt om krig, sport, bilar, flygplan, tekniska termer och stålmannen. Tjejer förväntas kunna allt om symakiner, skönhetsartiklar, ridsport, kungafamiljer samt mat.

Det ligger något i antagandet om det förväntade kunnandet i dessa ämnen, men ändå.
I slutet testade vi att byta så att vi tjejer svarade på tjejfrågorna och tvärtom...

De av er som känner till min otroligt tekniska förmåga förstår att jag inte direkt briljerade i killfrågorna. Inte heller har jag begåvats med en skön distans till förlust. Dock är det en riktigt trevlig sysselsättning. Att spela spel.

Måste nog göra det mer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home