Tuesday, January 16, 2007

Loves...numbers...


Matematik har aldrig varit min starkaste sida, min ekonomiska utbildning till trots. Dagens största glädjeämne rent arbetsmässigt har hittills varit en mall i excel som vår controller "smart-jennie" fixade åt mig för att underlätta mina uträkningar. Efter hundratals lovprisningar till excels ära skrattar både jag och min arbetskompis över hur tillfredställande glad man kan bli över en sådan liten sak som en liten excelmall.
Jag älskar, nördigt nog, försäljningsstatistik och allt som underlättar att göra företag effektivare. Jag märkte det redan under min utbildning i Borås, hur dessa ämnen får mig nästan komiskt engagerad. Skulle kunna diskutera företag och arbetssätt i timmar. Men nog om det, man lär sig något om sig själv varje gång man märker hur vissa saker gör en upprymd.
Att jag inte behärskar excel särskilt bra är ingen hemlighet. Men snacka om att den kan göra en liten dataimbisill lycklig...

4 Comments:

Blogger Johanna said...

welcome to the world of excel! Älskar också dessa underbara mallar och jag blir genast nyfiken på din...

Gissar att du & Linda gick igång...I know the feeling...

kram J

4:21 AM  
Blogger Chappolina said...

Det var nog inget du inte har full på själv din lilla arbetsmyra, men jag delar gärna med mig av den!

I love the aha feeling... very nice..

kram

1:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tacka vet jag papper o penna..... ;-) Kram sis!

2:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Interesting to know.

11:21 PM  

Post a Comment

<< Home