Wednesday, March 28, 2007

Gilmore girls

Jag älskar de här tjejerna. Trots att de pratar vansinnigt fort och är smått hysteriska, hela tiden. De har sina små, trivsamma traditioner. Varje dag dricker de omåttliga mängder kaffe på Lukes cafe (deras stamcafe). De delar allt av tankar och känslor. Deras nära och charmiga relation gör mig glad. Jag tycker om sådana relationer.

Ibland tycker jag det är skönt att ta en "paus" i mitt eget liv och bara följa med i andras (om än fiktiva personers) liv. Det är skönt att slippa ta besluten eller känna så mycket i relationerna. Bara få luta sig tillbaka i soffan och låta sig roas. Mamma och dotter Gilmore har nästan blivit som en del i mitt liv. En trivsam del, i en lugn och stillsam liten stad. Jag har distans till allt i den staden. Det är skönt.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag håller verkligen med, Älskar programmet, har följt det sen det startades. Synd dock att det är slut nu :(

3:42 PM  

Post a Comment

<< Home