Saturday, February 04, 2006

Full koll....?

Jag måste erkänna att jag har riktigt svårt att förlika mig med känslan av att inte riktigt berhärska vad jag gör. Efter en vecka på nytt jobb med helt nya arbetsuppgifter och nytt ansvar är känslan av frustration rätt stabil i min kropp. Har hamnat i ett underbart arbetslag med sköna människor men känslan av att hela tiden behöva be om hjälp, fråga hur man gör och vad man gör är otroligt frustrerande. Mitt i att jag älskar att lära mig nya saker och få nya utmaningar så finns en delad känsla... jag känner mig otillräcklig... o jobbiga känsla...

1 Comments:

Blogger Pao said...

Om någon, så vet jag vad full koll innebär..eller inte kanske?? Igår kväll gick jag som en osalig ande och bet av varenda nagel på fingrarna..inte för att jag skulle hoppa fallskärm, inte för att jag skulle tävla, inte för något annat som kanske annars hade varit en vettig anledning till detta beteende.. Men varför? Jo, jag hade ju glömt min kalender hemma hos min bästa vän. Genast fick ett helt ark A4:a bli min prelimenära kalender..där jag hipp som happ fick skriva ner allt jag kom ihåg - ett substitut för kalendern..tills jag skulle få den, en dag senare. Snacka om kontrollbehov - så in i oxå.. Är det nödvändigt att behöva ha stenkoll på allt här i världen? För mig är det så..tyvärr. Önskar jag kunde släppa begäret och segla ut på den totala frihetens hav och njuta..bara för några sekunder. Där ingenting spelar någon roll. Inget schema, inga måsten - bara jag och känslan av att inte känna några krav. Ack så underbart.. Nu får jag sluta drömma, måste planera veckans måsten...!!

5:07 PM  

Post a Comment

<< Home