Thursday, July 05, 2007

Konstigt

Nu har två veckor i Stockholm gått till enda. Känslorna pendlar fram och tillbaka och jag orkar inte göra något för att försöka styra dem, de får bara vara där. Vi arbetar till framemot åtta på kvällarna och sedan strövar vi runt på Stokholmsgator i den takt vi orkar. Äter någonstans. Pratar sparsamt, då jag sällan har skådat ett tröttare par.
Dock till min glädje har jag hittat ett favorittorg. Alla borde ha ett favorittorg! Stortorget i gamla stan påminner på ett trevligt sätt om Florence, kan inte riktigt sätta fingret på varför, det bara gör det och det gör mig glad. Det är trevligt där.
I morgon börjar dock hett efterlängtad semester! Det ska bli ljuvligt. Då ska jag bara bada och sova. Det är skönt! Jag har dock världens roligaste jobb...

9 Comments:

Blogger Amelie78 said...

God sommerferie! Nyt den :)

Lurte på en liten ting - skal til Göteborg. Har du tips til en bra kafé og restaurant (eller to)? (Sjarm / god mat / fine priser / mysig atmosfære... :-) Tenkte du var kjent si byen som kommer derfra.

Hilsen Amélie

12:27 AM  
Blogger Amelie78 said...

Kjent i byen, skulle det stå :)

12:27 AM  
Blogger Chappolina said...

Min favorit restaurang heter Caleo och ligger på Engelbrektsgatan, en tvärgata från avenyn. Mkt bra!

Sen har muffins & co(cafe) en ny takterass som är skön att sitta på. Det ligger i linne, nära condeco. En annan liten men charmig italiensk cafe favorit är bar Italia som ligger på Prinsgatan i linne.

Trevlig semester!
Kram Linda

9:04 AM  
Blogger Amelie78 said...

Tusen takk for gode tips! Herved notert :) :)

Am.

5:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Å darling! (satt och tänkte på dej och googlade på Chappolina...så enkelt!)
SKÖNT å läsa att du har det bra!!! Å GÖTT med semester (vad ska du/ni göra?)
Jag har en vecka kvar på Lindex bara och börjar få lite ångest...hur ska det bli...stressryckningar i ögat...
Ha det fantastiskt! Saknar dej! Hälsa Nicki!

REGNIGA Göteborgskramar från Pandan

8:51 PM  
Blogger Chappolina said...

Å hej Pandan!

Vi har semester nu men jag är trött som aldrig förr. Kl är nio och jag ska snart sova. Tråkigt med regnigt semester väder!

Ska bli spännande höra om ditt nya jobb. Själv är jag kluven, är inte så sugen på sthlm må jag säga.

Får ses ngn dag!
Kram Ragnar

8:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Njut av en välförtjänt semster vackra du!!
Själva har vi hunnit med att vara strandsatta i stugan på Holmön utanför Umeå, färjan blev inställd i flera dagar pg a stormbyar, så vi fick roa oss bäst vi kunde på ön, det är så skönt när man kan ställa in sig på att det faktiskt är lite spännande och mysigt när vädrets makter slår till, sådär lite lagom.. det första som hände när vi kom tillbaka till stan, var att jag körde igång en tvättmaskin, och till min fasa åkte mobilen oxå med i maskinen, alla nummer försvann, så please smsa mig, så att ditt nummer kommer tillbaka, hittar dig inte på eniro.
Kärlek och värme från ett mulet norrland!
//Din Sis

9:24 PM  
Blogger Amelie78 said...

Chappolina,

Jeg vil bare takke deg for fantastiske tips og for at du gjorde Göteborgturen til meg og min kjære enda bedre! Jeg merket meg gatenavnene du skrev og fikk tak i et bykart på hotellet. Istedet for å "suse rundt" etter de ultimate spisestedene, kunne vi heller dra målrettet steder du hadde gitt tips om. Veldig greit - for jeg ble syk fra dag 1. Vi koste oss likevel :)

Vi spiste på Caleo den første kvelden og Condeco siste dagen. Elsket begge stedene! Helt min stil + god mat! Vi fant Bar Italia, men syntes den var litt liten. Ellers fant vi et fransk kafé like ved Caleo som jeg likte veldig godt :) Og så prøvde vi en thai restaurant ikke så langt fra central stationen en kveld jeg var for sliten/syk til å gå så langt.

Igjen - tusen takk! Vi var virkelig glad for det og snakket om det flere ganger på turen vår.

Amélie

12:11 PM  
Blogger Pao said...

åhh..grävling. jag skrev ett sånt lång meddelande o så dog min dator. typiskt oxå. LOVE U my deas sis

12:17 AM  

Post a Comment

<< Home