Wednesday, May 30, 2007

Större perspektiv...

Min pappa hör inte till dem som har en tro som han högt bekänner till höger och vänster. För ett tag sedan var jag och pappa B ute och åt och jag berättade om nin tillvaro som den för tillfället såg ut från mina ögon. Han lyssnade länge och sedan sa han;
-Men Linda, du får ju försöka se det här från ett högre perspektiv, se det uppifrån, som Gud. När du inte bara tittar på dina egna problem utan väljer att lyfta blicken lite så ser det kanske inte så farligt ut och dessutom brukar ju allt ordna sig. Tittar man sedan tillbaka så inser man oftast att man oroade sig i onödan.

Så se nu detta ur Guds perspektiv. ..uppifrån sett..Jag måste bara le ibland!
Så klok han är, min Far.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kloka kloka pappa B. Vad hade vi gjort utan honom...
Tack också att du finns Chappo!
Love you!

7:26 PM  

Post a Comment

<< Home