Friday, May 04, 2007

Hey Sisters...

Sitter och grunnar på hur saker kommer att bli. Undrar om jag kommer att börja se ut annorlunda, byta stil, efter ett tag i Stockholm. Jag hör ju till dem som vill påstå att man kan se på folks klädstil huruvida de kommer från ex Gbg eller Sthlm. Man vill ju inte tro att man skulle ändra sig. Men tänk om, hemska tanke, om det sakta men säkert kryper sig på en. Utan att man märker det. Om dialekten återigen skulle blandas upp. ..Om vännerna inte rymmer resor till huvudstaden i sina scheman. Tänk om man inte trivs. Bara längtar hem. Eller tänk om man trivs så bra att man blir fast.

Jag som vill bo i stillheten, i ett litet hus nära havet och naturen, med veranda där jag ska sitta länge och äta med mina vänner. Tända massa lyktor när kvällen skymmer och ta på stora stickade tröjor. ..så att man kan sitta kvar länge, ute och njuta av sommarkvällarna. Vid västkusten ska det vara, där det doftar av salt och tång. Ljuvligt.. så ni ser det får bli snart. Om herren vill och vi får leva... om Herren vill...

2 Comments:

Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Håper du finner ditt hus i stillheten om ikke så lenge. Kanskje kan man finne stille rom i store byer også.

7:10 AM  
Blogger Chappolina said...

Tänkvärt! Ja jag hoppas att man kan det. Har fortfarande inte hittat lägenhet men snart hoppas jag...

9:30 AM  

Post a Comment

<< Home