Monday, September 10, 2007

Längtan till lugnet

Det här är egentligen helt fel dag att skriva... jag ligger hemma i soffan då vinterkräksjukan tycks ha slagit till och jag känner mig mer än lovligt matt. De första två månaderna i Sthlm har varit fyllda av blandade känslor. Jobbet känns superbra, arbetskamraterna likaså. Staden är nog utan konkurrans den vackraste vi har i Sverige men ändå är det något som saknas här, tryggheten, lugnet, familjen och flera av våra närmaste vänner.

Det tar alltid tid att börja trivas i en ny stad när man brutit upp från det nära, det igenkända, trygga och kära. Man kan börja känna sig lite hemma i vissa områden, som här, på Söder där vi nu bor tillfälligt.

Göteborg ropar och lockar med en känsla som vi har svårt att identifiera. Jag känner mig splittrad och lite trött. Längtar till ett hus på landet, nära Göteborg. Nära västkusten med saltdoftande hav och båtliv. Vi får se, allt har sin tid. Allt har sin tid!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Om du känner dig varm och lycklig ikväll så är det jag & Johanna som skickar små tankar fyllda av kärlek till dig!!

Satt just och tänkte på den AW vi alla gamla godingar ska gå på ikväll... och kom att tänka på alla er som flyttat som inte är med... och då kom jag på att du nog hade en blogg! så jag letade lite på nätet och vips här var du!

Allt har sin tid precis som du säger, din tid är nu att jobba med det roligaste du vet, vara kär och galen :-) och så längta lite efter alla här hemma... inte så dåligt ändå, eller hur!!! :-)

Kram på dig! och skön helg!!

Mia

2:46 PM  
Blogger Chappolina said...

Skönt att läsa dina ord! Tack! Det är konstigt att lugnet kan splittras upp på vad som kan tyckas bara vara några sekunder. Men visst har du rätt,det är lyxigt på många sätt också.

Stor kram

10:35 AM  

Post a Comment

<< Home