Tuesday, February 07, 2006

Arbetsro...

När känslan att inte ha koll börjar lätta känns det på ett skönt sätt befriande... men det är inte det jag tänker på.. utan en annan skön känsla som jag upptäckte i höstas. Att sitta kvar på jobbet när de flesta börjar ha gått för dagen. Som nu, sitter och lyssnar på Silje Nergaards skiva "nightwatch" och fördelar ordrar till Sverige, Norge och Finland... kan låta tråkigt men är på något skönt sätt avstressande. Att i lugn och ro känna att man får mer koll, börjar greppa vad man gör och börjar få upp farten. Går jag hem vet jag att jag ändå drömmer i SU tabeller och har svårt att koppla av, men jobbar jag tills jag känner mig klar så mår jag bra. Dessutom vet jag att det kortar ner perioden av att inte kunna, vilket gör att då kan jag sedan gå hem med en god känsla rätt tidigt och ändå känna mig nöjd. Skönt. Går ju dock åt lite kaffe den här perioden... också. Dax göra klart och åka hem!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home