Wednesday, November 08, 2006

Stepstone

Helgen som var ägde det årliga höstmötet på Bjärka-Säby slott rum. Jag är tacksam för sådana tillfällen att bara hämta ro och ny kraft.

Det som gav mig mest denna helgen var Per Åkerlunds seminarium "Stepstone" om kallelsen och livet.

Så även Hans Johanssons seminarium om andliga villovägar.

Löprundan på de höstklädda vägarna gav precis den rensning av tankar och rastlöshet som så lätt infinner sig en dag helt fullmatad med seminarier och mycket stillasittande.

Det är något visst med luften och den avkopplande atmosfären på landet. För det är just vad det är där ute; landet. Vilket märktes på vissa av vännerna som fullkomligt strålade när de fick återse storstadens lampor. Det är gott med variationen av lugn och av tempo.

Måste även poängtera gudstjänsten på Söndag förmiddag som gjorde något inom mig... vet inte direkt vad, det känns bara skönt.

Jag har ro... och jag tror den extra ron kom precis lägligt innan denna veckan...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home