Thursday, October 12, 2006

Light's shinin' through...

Under vissa perioder i livet känner jag tydligare hur mycket mina vänner betyder för mig. Som nu. Uppmuntrande samtal om livet i allmänhet och kärlek eller jobb i synnerlighet. Igår åt jag middag med en vän som fick mig att inse något som jag redan visste, men ibland får någon vara där med en särskild uppgift att påminna...

"Man vet när något är rätt!"

Om det inte känns rätt kan du lika gärna strunta i det. Ibland, när det känns som om allt bara går emot en... så är det kanske precis vad det gör. Kanske att man då ska inse att det inte är lönt stånga sig blodig.

När man står inför stora beslut, vägavgörande val, lyssna då bara vad ditt hjärta säger, känner du inte glädje över ett beslut, säg då nej. Då finns det något annat där, något som passar dig bättre. I promise!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ibland vet man vad som är rätt långt långt inne i hjärtat men man vågar ändå inte låta det komma fram... man förtränger det & försöker stoppa undan det långt in i ett hörn..man traskar på i sitt vanliga liv & fyller det med så mycket man kan så man inte ens har tid att känna efter ordentligt... men, ibland så stannar tiden upp och man kommer till insikt....men vågar jag.....

9:10 PM  
Blogger Chappolina said...

Personligen så tror jag att om man verkligen känner att något är rätt, då vågar man. Eller rättare sagt... då vågar man inte låta bli att i alla fall försöka. Om man inte vågar, ja då var det kanske inte rätt trots allt...

5:41 PM  

Post a Comment

<< Home