Friday, July 21, 2006

Love of a lifetime


Vid en strandkant sitter ett gammalt, pensionerat par och bygger sandslott. Inga barnbarn leker i närheten som kan vara skälet till deras arkitektur. De skrattar ofta och kan inte låta bli att pussa lite på varandra nu och då.

Jag förstår, efter att ha studerat dem med öron stora som Dumbos, att de varit tillsammans länge. De har en gemensam historia och de uppskattar verkligen den andras sällskap. Jag blir rörd av att studera deras sätt mot varandra men förstår också att det är just det som är hemligheten till att de fortfarande kan vara så lyckliga tillsammans. När de ler mot mig ler jag tillbaka.

Deras kärlek och livsglädje smittar av sig. Man blir glad. Jag önskar bara att jag fick sitta i timmar och prata med dem och fråga dem allt om deras liv. Vissa människor har en egendomlig förmåga att beröra mig...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home