Thursday, December 29, 2005

2005

Ett år har gått sedan vi firade nyår förra året ute på Donsö. Man börjar känna sig gammal när man tänker.. "Vad fort ett år går" men ändå är det precis vad det gör... går fort alltså. Nu sitter man här den 29 Dec, snön faller äntligen ner till marken, stora, mulliga flingor som sakta dalar ner till vår jord. Jag känner lycka! Hemkänsla! Till min stora glädje är jag dessutom ledig idag. Morgonen började fantastiskt...blev bjuden på frukost på franska cafeet Le Petit tidigt i morse, Tack Gusten! Nu har jag blivit sittande i telefonen på jobbet, har fortfarande lite svårt att slita mig härifrån även dagar då jag är ledig. Har dessutom ringt trevliga människor hela morgonen men nu ska jag ta och pallra mig härifrån och ut i snökaoset.

Hade tänkt mig summera året som gått också, i helhet ett bra år om än stundvis smärtsamt. Hösten har dock varit fantastisk, lärorik och nyttig på många sätt. Har börjat rida igen, lugnet i stallet och skogen har varit ett fantastiskt kompliment till min annars relativt stressade tillvaro. Att dela lägenhet med Gusten har varit ett annat glädjeämne denna höst, så även har vännen David varit en klippa. Familjen och min kära Pao har likaså varit underbara. En annan person värd en eloge år 2005 är AM, min chef denna höst, en eloge för fantastiskt stöd, uppmuntringar och för att han tvingat mig ta itu med konflikthantering och div annat som jag i min natur backar inför. Lärorikt. Tack också för alla intressanta och roliga diskutioner, kul med ytterst diskutionsbenägna vänner. Jag är otroligt tacksam och glad för alla människor som varit (och är) en kär del av mitt liv. Har i dagarna tackat ja till ett nytt jobb som jag med spänning ser framemot.

Inför året 2006 vill jag nu passa på att önska alla nära och kära ett GOTT NYTT ÅR! Tack att ni finns i mitt liv!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG DIG MED ÄNGELN!!! Utan dig vore jag en fågel utan vingar, en ros utan blad och bara en halv människa. Tackar Gud att du finns i mitt liv! Tack! Ser fram emot ett nytt spännande år...
Igår såg jag gäss som flög i ett V... ;-)

1:37 PM  
Blogger Pao said...

Jag kan inte säga så mycket mer än systern ovan.. hon har så rätt. Du är underbar! GOTT NYTT 2006

2:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

God Fortsättning min lilla goding! Läs daglig kraft 1/1. Uppmuntran!
I love you, always!
Kramar i massor!

2:22 PM  

Post a Comment

<< Home