Friday, November 04, 2005

TROFAST VÄNSKAP


"Mildheten är förtrogen med visheten och råder över eftertänksam insikt."
Jag har en mild och trofast vän. Min bönevän.

Jag förundras ofta över vad jag tror är Guds omsorg i att placera rätt människor i vår väg. Människor som han ser att vi behöver. Sådana möten förbryllar mig. Gläder mig. Ger färg åt vardagen. Hur skönt är det inte när blotta tanken på en vän gör att man sitter där med ett leende på sina läppar och en varm känsla i hjärtat. Sådan är min vän. LY, Tack för trofast och ödmjuk vänskap, du betyder mer än ord för mig.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tre små ljus brann hos mig igår kväll, knäppte mina händer och bad till min trofasta vän som också du känner. Var och en av oss borde göra det oftare. Lättad från djupet av mitt hjärta sträckte jag händerna upp mot den mörka himmelen, i den sekunden visste jag att allt har Du hört, allt är i Dina händer, allt tar Du omsorgsfullt hand om. Allt är väl!Tack!

2:14 PM  
Blogger Pao said...

"Det tog en sekund att se dig!

Det tog en minut att lära känna dig!

Du är en sån som jag behöver!

Och en sak är säker, jag kommer aldrig att glömma dig"

Jag har tre systrar, yngre systrar. Har även en storebror. Men har aldrig haft en storasyster. Det har jag nu, och det har aldrig känts bättre. Läste ett fint citat "lycka är att ha någon som bryr sig om en då man är ledsen och ensam"
Du finns alltid där.
Trofast vänskap - det är allt du står för.
TACK Linda

7:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

En vän, en syster, en bror, kan flytta, flytta så långt bort att man inte kan ses, så ofta som man vill... men ändå är de för alltid en del av mig.. man glädjs i deras lycka, man räds i deras rädsla, man skrattar i deras glädje... Jag älskar er!!

1:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Älskade syster!

Tänk att Gud har satt oss i samma familj. Han vet vad jag behöver! You light up my life :) Tack att du är min /JL

1:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ingen stund är såsom denna,
kvällens sista, tysta timma.
Inga sorger längre bränna,
inga stämmor mera stimma.

Tag då nu i dina händer
denna dagen som förflutit.
Visst jag vet: i gott du vänder
vad jag hållit eller brutit.

Ont jag tänker, ont jag handlar,
men du läker allt och renar.
Mina dagar du förvandlar
så från grus till ädla stenar.

Du får lyfta, du får bära,
jag kan bara allting lämna.
Tag mig, led mig, var mig nära!
Ske mig vad du sen må ämna!

//Karin Boye

1:14 PM  

Post a Comment

<< Home