Tuesday, March 07, 2006

När kylan blir obeskrivlig...

Så fort jag sticker näsan utanför dörren drar jag mig instinktivt tillbaka... kylan väller emot mig som en avskyvärd fiende! Men ut måste jag... det är samma sak varje morgon den här perioden. Kylan får mig att vilja svära, jag vet inte varför, allt jag vet är att jag önskar, mer än annat just nu, att det vore sommar. Jag önskar att jag var ledig i minst två veckor och att jag hade en mysig sommarstuga i närheten av havet, där skulle jag samla mina vänner och sola, bada, göra små utflykter och på kvällen grilla i trädgården. Ljuva, underbara sommarkvällar... hela året runt, det vore fint!

2 Comments:

Blogger Pao said...

mmmmm... sounds good. Men tänk så här; att hade vi inte haft kylan som kontrast så hade vi inte njutit lika mycket av värmen. Livet har ett underbart och finurligt sätt att få oss att uppskatta saker och ting här i världen.
Nu är det mars, snart april..våren är nära, nära... håll ut!

3:53 PM  
Blogger Chappolina said...

Ha, ha... Det kan ju vara så att man tvingas hålla med. Däremot tror jag just vad gäller värmen att jg skulle njuta av den... varje dag...året runt... om man hade tillgång... you know me :-)

4:26 PM  

Post a Comment

<< Home