Monday, March 13, 2006

Stolthet & fördom

I fredags var jag och såg filmen "Stolthet & fördom". Leendet dröjer sig fortfarande kvar på mina läppar när jag tänker på filmen, historien, personernas kärleksöden och karaktärer. Inser vad somliga förmodligen listat ut, jag är en obotlig romantiker. ..

Jag blir alldeles lycklig av filmer om stor kärlek... den typen av kärlek som innehåller stor passion, förlägenhet, engagemang och omtanke. Den typ av kärlek som övervinner både stolthet och fördom...

Gå och se den... och njut av såväl kostymeringen, miljöerna
som de underbara kärlekshistorierna.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja, den kärleken.. helt underbar! Det här övervinner allt. Har dock inte sett filmen, men just nu är jag i en romantisk och kärleksfylld film som faktiskt är på riktigt! Helt fantasktiskt!

12:44 PM  
Blogger Pao said...

åhhh.. arma arma hjärta.. vad skall det sluta? önskar jag kunde säga som din syster säger,men än kan jag inte det. Stoltheten är svårövervinnig - dessvärre, och fördomarna..dom tär. Men en dag, då står vi vid altaret-lyckliga och som i en dröm...

2:53 PM  
Blogger Chappolina said...

Som i din dröm....... ;-)

4:04 PM  

Post a Comment

<< Home