Wednesday, March 22, 2006

Morgonlycka..


Det har börjat bli varmare i Göteborg. Solen lyser och värmer mig i ansiktet när jag går till jobbet. Det gör det lättare att le när man kommer utanför dörren.
En av nackdelarna med att inte längre arbeta inne i stan är bristen på gott kaffe, till råga på allt har alla cafeer stängt när jag går till jobbet vilket gör det omöjligt att få en riktigt lyckad kaffe innan dagen börjar. Men idag var lyckan på min sida... jag tog en lite senare buss och en snäll kvinna på Pour Bon släppte in mig och fixade en "grande latte" trots att de inte ännu öppnat för dagen. Det är kärlek!
På grund av en sån (kan tyckas liten) sak var det omöjligt att få ner mitt nöjda leende denna morgon trots att bussen var sen, busschauffören skrattretande sur och bussen överfull. Detta är ytterligare en anledning till att jag älskar Italien, där har människorna förstått vad en sån glad sak som gott kaffe kan göra för dagen!

1 Comments:

Blogger Pao said...

Säger det ytterligare en gång - vänta bara tills du kommer till Sicilien - då ska du minsann få smaka på riktigt kaffe - sen kommer du aldrig kunna dricka nescafé igen..! hi hi. Ingen gör kaffe som min farbror (zio) Giovanni!
Anche mille mille baci di te sorella Linda.

10:54 AM  

Post a Comment

<< Home