Monday, March 20, 2006

Nedräkningen har börjat...

Redan nu märker jag att min nedräkning till "favorit i repris" resan till Italien startat. Jag gillar spontanresor... när man kommer på att man har lite tid och pengar över, så man helt enkelt bara åker iväg. MEN det är skönt att ha en resa att se fram emot... längta... drömma lite...

Det ger känsla att mitt i arbetet plötsligt komma på att det inte är så farligt länge tills man sitter på en uteservering högt över havet, kvällen är alldeles ljuvligt varm, det ömmar i skinnet och man sitter med något kallt att dricka och doppar sitt nybakta bröd i olivolja och salt under tiden man väntar på maten... underbara känsla!

Pao, min vän... jag behöver knappast säga mer...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

längta.... drömma lite.... du tänker väl på tjejmilen i Stockholm..... ;-)

Njut av dagen gumman!
Hugs!

1:45 PM  
Blogger Pao said...

jag säger bara....åhhhhhhhhhhhhhhhh... va GÖTT!!! Ciao ciao Italia..!! Civediamo dopo..! Scusi, posso il konto..graZI! sassari sassari sassari..

6:17 PM  
Blogger Chappolina said...

sassari sassari..... ha ha ha...
vad i hela friden är sassari... ha ha...
Voglio andare Sardenia con te domani...famiglia.. e mangare..e bicherri di vino bianco... e ona spagetti vongole... GRAZIE :-)E una piccola caffe latte..
Piace te multo mi amica!
Mille baci di te

Hea... om du bara visste vad mina små löparben formar muskler för var dag som går... ;-)pass upp..

7:52 PM  
Blogger Pao said...

"sassari" kom vi fram till att det stod på socker påsarna..inte sant? Plus att det fanns en liten stad/by på sardinien som hette så oxå.. Vet dock inte varför vi plaskade som små galna grodor och stod o hojtade just "sassari"?? hihihi, men det vet ju de flesta som känner oss att vi är ganska galna - och vart galna människor får allt ifrån..det vet bara gudarna.
Min vän, inte sardengna detta året - utan sicilia!! Da lavoro mia familglia, nonna, zia, zio e molti genetori..!! Då ska vi minsann traska till min fasters lilla café/restaurang som ligger på den mysigaste av dem alla torgen i Taormina och dricka det godaste kaffe du någonsin smakat - du kommer ÄLSKA det - tro mig! HEEY, är man sister med en sicilianska..då får man bara det bästa!! hi hi hi
LOVE U

10:51 AM  

Post a Comment

<< Home