Tuesday, April 11, 2006

Kvarstår

"Där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara."
Vad blir kvar om vi sorterar bort det som inte har bestående värde i våra liv. Vad av det jag gör under en vecka har verkligt bestående värde?

Det är något jag tycker är värt att ta några minuter att fundera över. Framför allt för att efter att man funderat på det så är det alltid vissa saker som man med lätthet kan välja att inte lägga tid och engagemang på. Att då och då stanna upp för att reflektera över vad i ens tillvaro som ger och vad som tar energi får åtminstonde mig att känna mig lite lättare till mods. Inte för att jag inser att allt jag gör har bestående värde men för att jag inser att om jag inte är nöjd med något så är det aldrig för sent att ändra kurs...
Ease my mind!

1 Comments:

Blogger Amelie78 said...

Hei!
Jeg dumpet bort i bloggen din 'by accident' :) Her skal jeg titte mer! Ha en fin kveld videre!

Norsk bloggerklem fra Amélie

8:36 PM  

Post a Comment

<< Home